-

bozenan : Dobrym słowem i pistoletem załatwisz dużo więcej niż samym dobrym słowem

Obejrzałam finał Eurowizji 2019

I myślę, że należy mi się za to jakaś nagroda. Ale gwoli ścisłości: widziałam ostatnie trzy całe piosenki i całą resztę później. Z półfinałów, oglądałam ten z udziałem polskiego zespołu, ale nie dotrwałam do końca. 

Nie będę tego opisywać szczegółowo, każdy mniej więcej wie, czy i co reprezentuje Eurowizja. Kilka refleksji. Tulia - zespół z Polski, nie awansowała do finału, co mnie  nie dziwi, bo tego po prostu nie da się słuchać. Już lepsze jest italo disco, które zaprezentował starszy pan z San Marino. Zresztą tym razem naprawdę - muzycznie wszystko bylo lepsze niż Tulia. Kto to wymyślił? Czy ten zespół został wypromowany w ramach odbywających się ciągle badań nad tym, dokąd można przesunąć granicę, posługując się propagandą? Bo wmówić publiczności w Polsce, że Tulia to wspaniałe, ożywcze i genialne muzycznie zjawisko to już poziom bardzo zaawansowany eksperymantów na ludziach.

Wśród 26 państw w finale była grupa z Islandi, która na scenia zaprezentowała odpustową podróbkę teledysku Georga Michaela "Freeek" (sprzed wielu lat). Okrzyknięto ich "zespołem industralnego BDSM", skandalistami itp. Dość powiedzieć, że ich piosenki również nie dało się słuchać, nadrabiali kostiumami sado maso, czarnymi oczami i prezentowaniem swoich seksualnych deficytów.

Punktów od jury tzw profesjonalnego otrzymali niewiele, przed podaniem głosów publiczności zajmowali miejsce pod koniec drugiej dziesiątki. Głosy publiczności zmieniły wszystko - Islandia otrzymała ich najwięcej, dzięki czemu z końca drugiej dziesiątki znalazła się przez chwilę na pierwszym miejscu. Chłopaki siedząc w swoim boksie prezentowali abnegacyjny stosunek do otoczenia, podkreślany trzymaną flagą z napisem "Palestyna" - co wywołało chwilowy wściekły atak publiczności. 

Ciekawostka: Islandia najwięcej głosów otrzymała od Polski, w internecie jest kilka artykułów o tym, że zespół ten był faworytem naszych czterech dziewoi z Tulii i to one ostatnimi dniami, już na miejscu w Izraelu robiły  kampanię Islandczykom. Gdybym w młodości czytała więcej Freuda, być może poszłabym w te stronę, żeby wytłumaczyć tę sytuację, ale myślę, że chodzi jednak o coś innego. 

Ciekawostka druga: w minionym tygodniu parlament Islandii przegłosował legalność przerywania ciąży do 21 tygodnia bez podania przyczyny, z wisienką na torcie, czyli dodatkowo osoby nieletnie o zabiegu nie będą musiały informować swoich opiekunów/rodziców, ani pytać ich o zgodę.

Publiczność zebrana w hali wymachiwała trochę swoimi narodowymi flagami, ale nie było chyba grupy wykonawców, która nie machałaby kolorowymi flagami lgbt. Pobieżne spojrzenie na publiczność i człowiek miał wrażenie, że znalazł się na imprezie w danej wrocławskiej "scenie" - jednej z pierwszych knajp dedykowanych środowisku lgbt. Również przedstawiciele jury z Europy, którzy przekazywali głosy, w większości manifestowali swoje poglądy, zgodne z linią Eurowizji, czyli "equality"

 

Na koniec Izraelskiego show wystąpiła Madonna. Jej tancerze zostali przebrani za mnichów w kapturach, a swój występ zaczęła od "Like a prayer". Ten występ zasługuje na osobną analizę, więc żeby już teraz nie przedłużać: powierzchownie patrząc na Madonne, można odnieść wrażenie, że naoglądała się ona Maryli Rodowicz - prezentuje bardzo podobny rodzaj stetryczalosci scenicznej, przytyło się jej, a kostium chyba naprawdę pożyczyła od naszej Marylki.

 

 



tagi: eurowizja 2019 

bozenan
19 maja 2019 09:12
33     2525    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gorylisko @bozenan
19 maja 2019 09:45

witam panie kolego...za obejrzenie finału w Kliczkowie ma pan u mnie sznapsa a jak ma pchlim targu znajdę jakiś chełm to nie omieszkam przywiezc i podarować panu za pracę w niebezpiecznych warunkach... koleżańka czekała na wystę polski a to co zobaczył wcześniej podsumowała  poniższą ilustracją...myślę, że to wystarczająco oddaje istotę sprawy,,, z rozrzewieniem wspominam zespół ABBA i jego przebój Waterloo...ale to było tak dawno, że już chyba najstarsi górale nie pamiętają

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @bozenan
19 maja 2019 10:24

Nie znam rynku muzycznego w Polsce z przyczyn zależnych ode mnie ☺ ale są śpiewający faceci jeszcze.

 

zaloguj się by móc komentować

bozenan @cbrengland 19 maja 2019 10:24
19 maja 2019 10:29

od jakiegoś czasu słyszałam zachwyty nad Korezem, aż w końcu postanowiłam sprawdzić, co to jest. Nie wiem, jak inni, ale ja fizycznie się męczę i mam problem z hiperwentylacją, gdy słyszę to stękanie, mówie serio

zaloguj się by móc komentować

bozenan @gorylisko 19 maja 2019 09:45
19 maja 2019 10:30

ja zawsze nienawidziłam Abby,więc dla mnie Eurowizja odkąd pamiętam, była jednym i tym samym

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @bozenan 19 maja 2019 10:29
19 maja 2019 10:41

Tak, tak było ze mną też ale ta piosenka była pierwszą, jaką słyszałem i w ogóle, kto to jest Kortez i tylko ona pozostała ze mną.

W tej rozrywce zauważmy słuchamy piosenek, każda inna jedna po drugiej. Gdy weźmie się potem album jakiegoś wykonawcy, po dwóch, trzech piosenkach zaczynamy zgrzytać zębami. Tak jest ze wszystkimi, nawet Michaelem Jacksonem, no chyba, że jest to na przykład Charles Aznavour, czy Rod Stewart ☺

zaloguj się by móc komentować

joannaew @cbrengland 19 maja 2019 10:24
19 maja 2019 11:12

Dziekuję za wstawienie linku. Ciekawy muzyk. Nie wiedziałam, że istnieje.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @joannaew 19 maja 2019 11:12
19 maja 2019 11:21

Miłość, to wielka rzecz. Ale to nie jest łatwy chleb ☺

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @bozenan 19 maja 2019 10:29
19 maja 2019 13:22

Popieram... Po kilku pierwszych, z początku, nawet trochę się różniących się od siebie (słowami i dynamiką) kawałkach myślałem że Kortez to talent... Po większej ilości zlało się to wszystko w jeden przeciągły jęk. Do tego zupełnie nie męski.

Podziwiam Pani determinację... Bo choć chciałem, jak zwykle dla jaj, obejrzeć sobie to baranisko pod nazwą eurowizja, to po kilkunastu sekundach jak trafiłem na gościa z przypiętymi skrzydłami, poczułem tak ostry ból zażenowania że wiedziałem iż nie dam tym razem rady... Chyba się starzeję :)

zaloguj się by móc komentować

wk @bozenan
19 maja 2019 14:15

toyah rok temu pytał, kim jest kasia mos. akurat w jego przypadku dziwne pytanie. a teraz? Tulli? co to w ogóle jest? ogólnie rzecz biorąć Eurowizja to jest coś tak zastanawiająco oderwanego od rzeczywistości, że w sumie nie powinno mieć prawa istnienia. a istnieje, z roku na rok, niestety...

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @bozenan
19 maja 2019 16:34

Ja troche nie rozumiem, dlaczego powazni ludzie dyskutuja o tym wydarzeniu w kontekscie muzyki. Tam chodzi raczej tylko o chamska propagande.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @jestnadzieja 19 maja 2019 16:34
19 maja 2019 19:33

w rzeczy samej i to od lat...podobnie dzieje się z Oscarem, Felixem (słyszal ktoś o tem ;-) ) jeszcze kiedyś chodziło mo muzykę, lepszą, gorszą ale jednak a teraz o jakąś pozorację... jakiś czas temu facio zrobiony w damską kieckę  jako Conchita kiełbasa...zarobił co chciał i teraz jest facetem i ma gdzieś... no cóż każdy orze jak może...

co do Abby pamiętam dobrze jak się bawiłem, nuciłem, tańczyłem... mj koleś zachwycał się z kolei zespołe The doors... no i prawił mi, że on przejdzie do historii... no przeszedł ale kto pamięta, kto kojarzy ? ja z kolei odpowiadałem, że ABBA przejdzie do historii... oba przeszły ale pod względem muzycznym chyba ABBA jest bardziej pamiętana, koneserzy, snoby... The doors... no cóż. życie...

swoją drogą dlaczego beidroń nie startował w eurowizji...musiałby tylką jakąś kieckę ubrać..., szpilecki może...kabaretki...sukces murowany. już timmermans z verheucoś tam by to załatwili... ;-)

zaloguj się by móc komentować

bozenan @wk 19 maja 2019 14:15
19 maja 2019 20:22

nie zgodzę się, eurowizja jest właśnie papierkiem lakmusowym rzeczywistości. Określiłabym ją  nawet jako "trendsetterkę"

zaloguj się by móc komentować

bozenan @jestnadzieja 19 maja 2019 16:34
19 maja 2019 20:23

o homo propagandę. Dokładnie tak, dlatego warto patrzeć na głosowania, tak tzw jury jak i publiczności. Sporo można wywnioskować, bo to dobry sondaż jest

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @bozenan
19 maja 2019 20:43

https://youtu.be/5yC7HwPh6Es

Dla mnie, i dla mojej rodziny, pomijając i zaznaczając jednocześnie :) Rejs Piwowskiego, jest to wzorzec piosenkarski dla Uni, która ..., no dzieckiem w kolebce wobec US jest.

zaloguj się by móc komentować

klon @bozenan 19 maja 2019 20:23
19 maja 2019 21:46

To co powiedzieć o Polsce ? 
Nie przeceniałby wyników - będą tendencyjne bo nie było głosowania przeciw. 
W Polsce pacjent z temp 36,6 nie głosował na Islanczyków :-)

zaloguj się by móc komentować

organista @bozenan
19 maja 2019 21:57

Dla mnie prawdziwa i najpiekniejsza muzyka skonczyla sie na epoce baroku w 1750 (Smierc Bacha). Jest to czas gdzie do duszy przez organ sluchu docierala jeszcze muzyka sfer niebieskich. Na tym sie skonczyla dla mnie historia muzyki.

Przedklasycyzm z synami Bacha i klasycyzm z Haydnem Mozartem i Beethovenem i innymi jest plytki i nudny. Romantyzm nieznosny i zalatujacy stechlym, zamulonym bajorem. Potem te wszystkie neo-costam, wtorne i malo inspirujace. Caly wiek XX to jedno wielkie nieporozumienie. W tym wieku nastapil podzial na muzyke religijna oazowa , pop i muzyke tzw. powazna. Jeju. Muzyka powazna. Sluchac sie tego nie da. Pop? Dajcie spokoj. Wspomne jeszcze o jazzie. Olaboga!!! Belkot melodyczno-harmoniczno-rytmiczny.

Eurowizja? Szkoda czasu na glupoty

Prawdziwa muzyka to choral gregorianski i afektywna muzyka barokowa. Nic lepszego nie ma pod sloncem. 

 

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @organista 19 maja 2019 21:57
19 maja 2019 23:07

Spotkałem tego Pana zupełnie przypadkowo, w Katowicach Ligocie, w klinice, gdzie odwiedzałem teścia po wszczepieniu baypasow. Ten Pan był w piżamie, miał na głowie ..., a właściwie jego łysinę otaczała mgiełka białych włosów, jakby puch. Oczywiście, że zajrzałem mu w oczy..

https://youtu.be/gZfJ4lZ3FaI

 

zaloguj się by móc komentować

bozenan @organista 19 maja 2019 21:57
20 maja 2019 06:10

Każdy ma  swoje preferencje i swoje teorie.

Eurowizji nigdy nie oglądam dla muzyki. 

zaloguj się by móc komentować

bolek @bozenan
20 maja 2019 09:42

"Kto to wymyślił?"

To jest dobre pytanie.

Ja chciałbym się dowiedzieć kto jest pomysłodawcą tekstu piosenki?

Polski zespół, w Izraelu, śpiewa "pali się, pali się". Tak wiem, że jestem "skrzywiony" ale jak to usłyszałem, to od razu pierwsze skojarzenie z pewnym "drewnianym budynkiem gospodarczym".

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @cbrengland 19 maja 2019 11:21
20 maja 2019 10:28

Ja tego Korteza jakies 2-3 lata temu odkrylam (tez 2-3 piosenki, bo faktycznie powtarzalny jest) i wtedy polubilam za to gliwnie co mowil w jakichs nielicznych wywiadach. Taki sie wydawal normalny, chlopak ze wsi, itd  No ale wielki warszawski swiat tak go wciagnal, za sprawa menadzerki i tworczyni jego tekstow (Kortez to projekt "wrazliwy chuligan", na ktory zalapuje sie wiekszosc dziewczyn), z ktora maja"pokrewienstwo dusz", ze malzenstwo mu leglo w gruzach. Poza tym wyglada na wiecznie nacpanego. I od tej pory jakos juz go nie lubie.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @organista 19 maja 2019 21:57
20 maja 2019 14:43

chwalić Boga na szczęście świat się nie skończył razem z Bachem... czyli wielki bach to chyba pańska imaginacja... chorały rozumiem... ale świat jest bardziej kolorowy... choćby w słynnym przeboju "szła dzieweczka do laseczka..." ;-) proszę się rozluznić, ułożyć na leżaku, wziąść dobrą książkę... np. Baśń jak Niedzwiedz" tom dowolny... no chyba, że zacznie pan słyszeć "na lewo most, na prawo most... " wtedy bym się deczko zaniepokoił...

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @cbrengland 19 maja 2019 10:24
20 maja 2019 14:45

rzeczywiście... boli...

zaloguj się by móc komentować

organista @gorylisko 20 maja 2019 14:43
20 maja 2019 15:11

Swiat sie nie skonczyl. Skonczyla sie historia muzyki. 

Nie. To nie moja imaginacja. Prosze zrobic eksperyment. Prosze w internetach np w gugle wziac w cudzyslow np. "Johann Sebastian Bach" albo "Wolfgang Amadeus Mozart" albo Ludwig van Beethoven Vivaldi Telemann Chopin itp itd. i kliknac Enter. Niech Pan zgadnie, ktory kompozytor bedzie mial najwiecej wyswietlen? Jak to ktory. Oczywiscie, ze Bach. Prosze mi wierzyc. Historia muzyki skonczyla sie wraz z Bachem.

Rozluznie sie i rozepne kolnierzyk dopiero w Niebie. Teraz kazdy normalny czlowiek powinien byc spiety jak agrafka i baczyc coby nie upadl. Radze zrobic to samo co ja i byc spiety jak owoc niecierpka.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @organista 20 maja 2019 15:11
20 maja 2019 21:30

panie kolego... historia muzyki się nie skończyła, to personelowi googla skończyły się pomysły na ciąg dalszy po Janie Sebasyianie Bachu... niech pan nie bierze zapytań w góógle za projekcję rzeczywistości bo to może grozić myśleniem o historyczności dokonań takich postaci jak: Bolek i Lolek albo kaczor Donald, czy myszka Mickey... ponadto podpowiadam, że dobie kiedy Chorały Gregoriańskie święciły swoje triumfy łącza do google nie istniały... nawet koncert Chopina nie były zapisywane do pliku...

hostoria nie kończy się dlatego, że google daje taką a nie inną odpowiedz...

zaloguj się by móc komentować

organista @bozenan
20 maja 2019 21:36

ok. na guglu pan sie zna. ale czy pan zna sie pan lepiej na historii muzyki niz ja? 

zaloguj się by móc komentować

organista @gorylisko 20 maja 2019 21:30
20 maja 2019 21:40

ok. na guglu pan sie zna. ale czy pan zna sie lepiej na historii muzyki niz ja?

zaloguj się by móc komentować

organista @Ogrodnik 19 maja 2019 23:07
21 maja 2019 07:49

piekna fizjonomia i piekne oczy. Tylko jak sie to ma do historii muzyki?

Znam tworczosc tego pana. Na bezrybiu i rak ryba.

Slyszal pan "Orawe"? W kolko to samo i tak przez bite 9 minut.

Rzeczywiscie. "wielki kompozytor" 

Powiadam. Historia muzyki skonczyla sie na Bachu i wszystko co teraz wychodzi na swiatlo dzienne jest nedzna podrobka i nic nie wartym rzewnym badziewiem

 

zaloguj się by móc komentować

organista @gorylisko 20 maja 2019 21:30
21 maja 2019 07:50

Powiadam. Historia muzyki skonczyla sie na Bachu i wszystko co teraz wychodzi na swiatlo dzienne jest nedzna podrobka i nic nie wartym rzewnym badziewiem

zaloguj się by móc komentować

bozenan @organista 20 maja 2019 21:40
21 maja 2019 20:31

Francis Fukuyama też twierdził, że historia się skończyła, nie jest pan pierwszym tego typu oszołomem. 

zaloguj się by móc komentować

organista @bozenan 21 maja 2019 20:31
21 maja 2019 22:44

a gdzie ja pisze, ze historia sie skonczyla?

zaloguj się by móc komentować

organista @organista 21 maja 2019 22:44
21 maja 2019 22:45

ludzie. czy wy umiecie czytac ze zrozumieniem?

zaloguj się by móc komentować

organista @bozenan
21 maja 2019 22:49

wyjasniam. dla mnie osobiscie historia muzyki skonczyla sie na baroku, bo dalsze epoki sa nudne. czy teraz rozumiecie?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować