O dzisiejszym świecie z perspektywy szkoły
Nie wiem dlaczego to robie, tzn piszę tu, mimo, że oczy mnie pieką i głowa boli. Od dwóch tygodni pracuję po 12 godzin dziennie, łącznie z sobotami i niedzielami, bo nagle okazało się, że nie możemy realizować swoich obowiązków i zawodowych planów normalnie, tylko z dnia na dzień musimy przekwalifikować się i robić rzeczy, którymi do tej pory zajmowali się bardzo nieliczni.
Z jednej strony poziom adrenaliny był/jest wysoki, bo odpowiedzialność (za dzieci, za pracowników, za rodziców, za swoją rodzinę) a z drugiej strony - ja umiem pracować pod presją i niestety także lubię to, mimo, że czuję się jak kot wyprany w pralce i za każdym razem jak odrywam się od komputera, to chwilę czasu zajmuje mi zastanawianie się, którędy do kuchni.
Nie zamierzam zanudzać was opowieściami jak wygląda i z czym wiąże się stawianie szkoły na pozycje on - line. MEN absolutnie nie radzi soie z sytuacją, kuratoria wprowadzają chaos, a dyrektorzy próbują rozpaczliwie utrzymać pozory normalności w nienormalnym świecie.
Niejaką pociechą może być to, że wszędzie tak mają, nie tylko w Polsce i tu pojawia się pewna myśl, która zapewne już pojawiła się wiele razy u różnych osób, być może ktoś już ją szczegółowo omówił tu na SN, na tweeterze, wszędzie. Ale ja - mimo że on line - byłam wyautowana ze świata, więc dla mnie ta myśl, może nie jest aż nie wiadomo jak świeża i odkrywcza, to jednak niepokojąca.
Mam nieodparte wrażenie, że uczestniczę w bardzo dobrze wyreżyserowanym spektaklu. Zwłaszcza gdy oglądam wiadomości i słucham opowieści ze świata koalicji, a potem ze świata opozycji, bardziej niż kiedykolwiek mam wrażenie patrzenia na teatr. Tak, wiem, wielu to już od dawna opowiadało, że "oni" to tylko na wizji się tak nie lubią, a poza kamerami to piją wspólnie wóde, jak się patrzy. Tak, ja to wszystko wiem, ale teraz chyba jest coś więcej. Gdy nam opowiada się, że polski rząd podjął takie i takie kroki w walce z wirusem, że premier z ministrem zdrowia debatują w sztabie kryzysowym, podejmują niełatwe decyzje a potem je obwieszczają Polakom, w tym samy czasie w pozostałych krajach Europy inne rządy robią bardzo dokładnie to samo i podejmują dokładnie takie same decyzje. Więc albo telepatia albo instrukcje. Czyje instrukcje?
Ludzie, w tym ja, nie rozumieją co tak naprawdę wokół się wyrabia i nikt nie umie wyobrazić sobie końca ani tego, do czego pozwoli nam się wrócić po wszystkim. Tak więc skoro już popuściłam sobie wodze fantazji, to napiszę jeszcze o jednej rzeczy, która ostatnio rzuciła mi się w oczy, w trzech punktach: 1) Szymon Hołownia wysłuchawszy orędzia Angeli Merkel do narodu niemieckiego powiedział do kamery, że to orędzie i osoba wypowiadająca je to jest szczyt szytów klasy politycznej i każdej innej i osiągnięcie takiego szczytu - dokładnie takiego niemieckiego szczytu wszystkiego, jest jego największym marzeniem życia. Nic nie koloryzuję, Tak Szymek właśnie mówił, nawet bardziej dosadnie niż ja parafrazując jego słowa. 2) Niemcy liderem w walce z koronawirusem - takie wiadomosci ostatnio są nam podawane gdzie się da i ile się da. Otóż Niemcy mają tryliardy sprzętu medycznego, nawet na okoliczność, gdy każdy Hans po 80 -tce u nich się rozchoruje, niemiecka służba zdrowia natychmiast go z choroby wyciągnie, a jest na tyle wydolna, że może pomagać też Francuzom i Hiszpanom, nawet Chińczykom. 3) Liderem zdalnego nauczania i nauczania w ogóle są zdecydowanie Niemcy. Najlepiej radzą sobie z nowymi technologiami, a niemiecka szkoła wzorem dla całego swiata.
To ostatnie zaciekawiło mnie najbardziej, gdyż serwowane jest coraz nachalniej w edukacyjnych i oświatowych kręgach, gdzie od wielu lat mamy obowiązek modlić się do skandynawskich modeli szkolnictwa, a tu proszę, trach, i nie żadna tam Skandynawia wzorem, a stara i dobrze nam znana Germania...
Oczywiście nie mam żadnej puenty do tego tekstu.
tagi: szkoła świat instrukcje
![]() |
bozenan |
27 marca 2020 18:07 |
Komentarze:
![]() |
Marcin-K @bozenan |
27 marca 2020 18:49 |
Teatrzyk, który będzie za kilka lat wspominany ze wstydem tak samo jak dziura ozonowa. Rząd prowadzi działania pozorowane jak wszystkie inne. Nie można się wyłamać. Wszystkie dziedziny życia, moja też, poddawana jest próbom przeciążeniowym. Co przetrwa, będzie się kręciło. Upiorne to robi wrażenie.
![]() |
cbrengland @bozenan |
27 marca 2020 18:50 |
Tutaj nie ma co się w ogóle już zastanawiać, tylko przyjąć wersję europejskich albo i światowych nawet przygotowań do ... nie wiadomo czego, jeszcze. Można jedynie spekulować, co to ma być.
Jedyne, co jest pewne, że tak dobrze, jak dotychczas już nie będzie. A tak marudziliśmy ☺
![]() |
bozenan @Marcin-K 27 marca 2020 18:49 |
27 marca 2020 19:10 |
taką mam refleksję, że jeśli to są działania pozorowane, to jest do dla nas najlepsza informacja. Ale nie wiem, czy wywoływanie globalnego kryzysu gospodarczego to działanie pozorowane...Tak, upiornie jest. No i nawet nie wiem czy chodzi o to, żeby się nie wyłamywać. Wczoraj koleżanka która pracuje w Norwegii jako nauczycielka, opowiadała mijak to jest tam u nich i miałam wrażenie, że dzwoni do mnie z Krakowa, a nie z Oslo.
![]() |
bozenan @cbrengland 27 marca 2020 18:50 |
27 marca 2020 19:11 |
to prawda, zatęsknimy za tym, na co narzekaliśmy
![]() |
mniszysko @bozenan |
27 marca 2020 19:37 |
Ja mam trudne do odparcia przeświadczenie, że mamy do czynienia - przy okazji tej pandemii - z globalną akcją wywłaszczeniową. Po kolei rządy jeden po drugim zatrzymują swoje gospodarki i otwierają worek - wydaje się, że bez dna - z pieniędzmi. Nikt się nie pyta, skąd oni biorą te pieniądze? Z powietrza? Natomiast większość krzyczy, że za mało, że to nie pokryje jego strat. Czy rządy mają jakiś cudowny replikator, które produkuje te biliony, miliardy, tryliony? Skąd banki mają te pieniądze, które rozmnażają lepiej i z większą ochotą od Pana Jezusa rozmnażającego pięć chlebów ...
Na koniec okaże się pewnie, że wszyscy jesteśmy gdzieś zadłużeni i będziemy spłacać przez pokolenia, całymi narodami ...
![]() |
bozenan @mniszysko 27 marca 2020 19:37 |
27 marca 2020 19:45 |
"Ja mam trudne do odparcia przeświadczenie, że mamy do czynienia - przy okazji tej pandemii - z globalną akcją wywłaszczeniową."
właśnie. Dodałabym - starannie reżyserowaną i pod kontrolą
![]() |
BTWSelena @bozenan |
27 marca 2020 19:53 |
" Otóż Niemcy mają tryliardy sprzętu medycznego, nawet na okoliczność, gdy każdy Hans po 80 -tce u nich się rozchoruje, niemiecka służba zdrowia natychmiast go z choroby wyciągnie "-owszem mają sprzętu medycznego,lecz starych osób tak nie wyciągają.Rozsyłane są do nich pisemka dodatkowo,że mają grzecznie siedzieć w domciu,operacje też są na dalszy plan przesuwane.Papier toaletowy jak wszędzie znika natychmiast,do sklepu w maseczkach najlepiej, auto z dwoma pasażerami jest "stop",puste półki też są...dzieci w domku,przez internet co nieco wkuwają,a nic tutaj nadzwyczajnego nie ma...jak w innych krajach.No chyba,że panu Szymonowi coś się przyśniło.... a przychylam się w 100% do zdania szanownego @mniszysko.Jest pani na pierwszej linii frontu,jak lekarze i pielęgniarki... oby nie było gorzej...pozdrawiam
![]() |
atelin @bozenan 27 marca 2020 19:10 |
27 marca 2020 19:55 |
Chyba jednak pozorowane. Rozdmuchanie kryzysu nietuchomości w 2008 nie przyniosło oczekiwanych skutków i próbują dalej. A przecież nie ma to jak zdrówko.
![]() |
bozenan @BTWSelena 27 marca 2020 19:53 |
27 marca 2020 20:06 |
ja nie wiem, jak jest w Niemczech naprawdę, napisałam jak nam się przedstawia. A Hołownia ....szkoda słów, jak znajdę ten fragment, w którym on tak szczerze się zachwyca wystąpieniem Merkel, to może udostępnie. Ale to jest tak wstrząsające, że brak słów. Ale nie jest wstrząsające to co on mówi, tylko to, że po tym jego wystąpieniu widać, że jest mniej wart i bardziej żałosny niż przysłowiowy kmiot spod budy z piwem. Osobiście dla mnie jako Polki jego kandydatura na prezydenta RP jest w pewnym sensie hańbą
![]() |
bozenan @atelin 27 marca 2020 19:55 |
27 marca 2020 20:07 |
wystarczy postraszyć ludzi informacją o jakiejś liczbie zgonów, i można zrobić z tym nieśmiertelnym światem wszystko
![]() |
cbrengland @atelin 27 marca 2020 19:55 |
27 marca 2020 20:14 |
Prawda?
Właśnie o tym juz pisałem i popiszę jeszcze, bo zdrowie, to jest to. A teraz będziemy mieli więcej i coraz więcej czasu bycia ze sobą. Warto ten czas wykorzystać na swoje zdrowie i wolny czas. Róbmy swoje ☺
![]() |
LoginNieznany @bozenan |
27 marca 2020 20:16 |
Dzień dobry,
Jeśli to jest teatr, to dlaczeg nasz? rząd śpiewa w tym samym chórze?
![]() |
bozenan @LoginNieznany 27 marca 2020 20:16 |
27 marca 2020 20:17 |
myśle, że rząd realizuje scenariusz narzucony
![]() |
marianna @mniszysko 27 marca 2020 19:37 |
27 marca 2020 20:23 |
Wygląda na to, że rządzący bardziej boją się zarządzających tym kryzysem niż horrendalnego zadłużania państwa. Kiedyś kryzys się skończy i okaże się wówczas, że już nic do nas nie należy. To jeden z wielu celów tej operacji.
![]() |
Marcin-K @mniszysko 27 marca 2020 19:37 |
27 marca 2020 20:41 |
Politycy już mówią otwarcie o drukowaniu pieniędzy, co jeszcze przy kryzysie 2008 było puszczane do ludzi przez media i "anonimowe informacje". Okazuje się że ten osławiony kredyt nagle w tej sytuacji jest czymś pustym, bo skoro można dodrukować miliard dolarów na dobę, to i co może znaczyć kredyt. Inflacja pieniądza pożre wszystkie zobowiązania. To wygląda jak jakiś twardy reset i to wszystkiego, nie tylko pieniądza. Być może sytuacja zerwała się z łańcucha a najwązniejsze jest jednak panowanie nad duszami i umysłami - w tej sytuacji Wiara nabiera znaczenia ostatecznego, bo jest poza definicjami i ekonomią. Napór na Kościół jaki ruszył w ostatnich dniach jest wymowny - przecież ci wszyscy dobrzy ludzie powinni się martwić o inne sprawy, a jednak mają czas głównie na to, by interesować się Mszami i wiernymi. Pięć osób w kościele to jest dopiero problem. Szesnaście osób w autobusie to już jest ok...
![]() |
jestnadzieja @bozenan |
27 marca 2020 20:43 |
Ja sie wlasnie tez od kilku dni zastanawiam, kto dyktuje sposob postepowania, no ale jednak slyszy sie to i owo.
Co jakis czas glos daje szef WHO, za kazdym razem besztajac rzady ze wciaz robia za malo. Ze te wszystkie zaostrzenia to jeszcze nic, bo "same te srodki nie ugasza epidemii". Trza dac duza kase na badania. Tylko, ze - zastanawiam sie dalej - czy WHO jest az tak wszechmocne, ze wszyscy jak jeden maz karnie (na razie oprocz Szwecji, zdaje sie) wprowadzaja jego dyrektywy? Nagle wszyscy otwieraja oczy i rzucaja wszystko, byle slabym i chorym pomoc? Az tak dobrze to chyba nie jest, nie wiem..
Z drugiej strony, uczestniczylam dzis w tej modlitwie Papieza z blogoslawienstwem Urbi et Orbi. Sporo mocnych slow padlo.
Pandemia nie jest sciema. Jednak kazdy trzezwo myslacy i majacy mozliwosc sledzenia informacji w innych jezykach, widzi ze narzucony jest jeden odgorny sposob jej zwalczania.
Wczoraj natknelam sie na petycje do premiera Morawieckiego, zeby zezwolil na wieksza liczbe wiernych w kosciolach. Ludzie jak widac nie zdaja sobie sprawy, ze to nie Morawiecki tutaj decyduje. Z opoznieniem, ale powoli przygotowuje sie Polakow, ze Triduum ma byc bez udzialu wiernych. Poczatkowo nie publikowano tego dekretu (dopiero jakies 2 dni temu w Polsce zaczeto o tym mowic), zeby ludzi nie zszokowac chyba, bo jeszcze msze swiete sa w kosciolach, ale np w Szwajcarii znamy go juz od przeszlo tygodnia Od samego poczatku zas zastosowania przez rzad szwajcarski ograniczen (13 marca) bez patyczkowania sie biskupi oglosili zakaz sprawowania publicznych mszy swietych. Wiedzielismy juz wtedy, ze "Wielkanocy nie bedzie" (w sensie obchodow). Liczylam po cichu, ze w Polsce to nie przejdzie...
![]() |
OdysSynLaertesa @bozenan |
27 marca 2020 20:59 |
Za jakiś czas ten wirus zostanie zniesiony ustawą... A póki co minister cyfryzacji ma pełne pole do popisu. A propos gdzie on się w ogóle podziewa? Może te miliardy (długu), które już niedługo uratują Polskę, to jego sprawka.
![]() |
Paris @marianna 27 marca 2020 20:23 |
27 marca 2020 21:02 |
Tak...
... a "nowym wlascicielem" okaze sie TYLKO "familia" Rotszyld'a i Soros'a... starych i tych samych co zawsze zlodziei !!!
Ale "nasz" ZONT o tym doskonale wie !!!
Trzymam mocno kciuki zeby ta cala, deta i zlodziejska "tarcza antykryzysowa" dziadzia Gancpomadera SIE POSYPALA !!!
![]() |
BTWSelena @BTWSelena 27 marca 2020 19:53 |
27 marca 2020 21:52 |
Nie chcę nikogo obrażać,(zwłaszcza kandydatów na Prezydenta RP),ale takich kmiotów okazało się więcej,mnie też zatkało,jak kuknęłam na notkę Marcina-K... przyznaję,nie wiedziałam,że dobyło ich...19 sztuk...w sumie... Nie wiedziałam,bo mój internet ledwie tutaj zipie...i nie obserwowałam tego parcia...
![]() |
BTWSelena @BTWSelena 27 marca 2020 21:52 |
27 marca 2020 21:53 |
Soory to do autorki notki
![]() |
stanislaw-orda @bozenan 27 marca 2020 20:06 |
27 marca 2020 22:23 |
Raczej nie "w pewnym sensie", ale w każdym sensie.
![]() |
stanislaw-orda @jestnadzieja 27 marca 2020 20:43 |
27 marca 2020 22:28 |
WHO robi za naganiacza dla instytutów biologicznych i wielkich konsorcjów farmaceutycznych.
Jedni produkują złośliwe patogeny, a drudzy "szczepionki" dla ich zwalczania. A WHO nagania rządy i instytucje publiczne, aby zwiększały pulę środków na badania (czytaj: brały kredyty na zakupienie praw patentowych), oraz aby stosowały jak najszerzej wszelakie szczepionki.
![]() |
Ogrodnik @bozenan 27 marca 2020 19:45 |
27 marca 2020 22:42 |
Ja jeszcze chcę coś dodać!
Prywatny sprzęt komputerowy nauczycieli i uczniów już nie jest ich własnością skoro służy do realizacji zadań MEN. Mało! Rachunki za prowadzenie programu "on line" pokrywają nauczyciele i rodzice ze swoich prywatnych, opodatkowanych przychodów.
Mniszysko, to się już dzieje.
![]() |
pink-panther @bozenan |
27 marca 2020 22:54 |
Na Szymka szkoda czasu i atłasu: musi to mówi. Mało finezyjny jest. Ale Niemcy też są na musiku. Opisane przez Panią tzw "trzy punkty najlepszości niemieckiej" przypominają mi rześki głos lektora z Die Deutsche Kriegswochenschau w 1945 ,kiedy Armia Czerwona podchodziła do Wzgórz Seelow. Zwarci i gotowi do ostatniej minuty a potem zapada kurtyna i ruskie wchodzą do Berlina. Ja im źle nie życzę, ale przy takim uzależnieniu dosłownie wszystkiego od eksportu w przemyśle maszynowym, chemicznym i samochodowym, to jednak powinni być mniej przekonani o tym,że sukces znowu czeka na nich tuż za rogiem.
![]() |
bozenan @pink-panther 27 marca 2020 22:54 |
27 marca 2020 22:58 |
delikatnie to pani napisała, ja też im źle nie życze, ale dobrze też nie. Są na musiku, ale kto wie, czy nie maą jakiegoś asa w rękawie.
![]() |
olo @BTWSelena 27 marca 2020 19:53 |
27 marca 2020 23:00 |
testy, testy, testy
tak to leci w przekazach niemieckich, plus zostancie w domu i finansowanie
![]() |
MarekBielany @bozenan |
27 marca 2020 23:06 |
jak to przed ćwierćwieczem +
![]() |
chlor @bozenan |
27 marca 2020 23:08 |
U mnie na Politechnice trwa napór administracji na wprowadzanie jakichś wirtualnych wykładów systemem teams, o którym nic nie wiem. Napór odbywa się też online, bo fizycznej obecności administracji brak. Studenci piszą emajle z pytaniami o co chodzi, kiedy to będzie, itd. Pożar w pustym burdelu.
![]() |
Ogrodnik @przemsa 27 marca 2020 22:53 |
27 marca 2020 23:24 |
Słyszałeś żeby służby graniczne, policjanci, lekarze mieli prywatnie zaopatrywać się w termometry, mundury, kombinezony, respiratory?
Nauczyciele z własnej pensji pokrywają koszty akcji MEN.
![]() |
BTWSelena @przemsa 27 marca 2020 22:03 |
27 marca 2020 23:34 |
Hmn... przecież to są przysłowiowe rzewne jaja. Ale mnie to wkurzyło,nie powiem...19 sztuk w sumie.
![]() |
BTWSelena @Maginiu 27 marca 2020 22:17 |
27 marca 2020 23:45 |
Dokładnie tak jest słowo,w słowo. "zasada wielu oczu" ...hmn zetknęłam się z tym wcześniej,jeszcze przed pandemią.No może nie tak drastycznie ,publicznie omawianej.
![]() |
chlor @Ogrodnik 27 marca 2020 23:24 |
27 marca 2020 23:45 |
Nie wiem jak to jest z komputerami nauczycieli. Na uczelni używam swojego prywatnego, bo państwowy się zepsuł i rektor nie ma pieniędzy na nowy. Jak bym prowadził te występy telewizyjne online, to mi upaństwowią mój komputer?
Chociaż cholera wie... Przecież musiałby być zarejestrowany jako uczelniany, bym mógł używać darmowej wersji programu.
![]() |
BTWSelena @przemsa 27 marca 2020 23:42 |
27 marca 2020 23:52 |
Hmn...chyba pan Marcin coś napisał,że jednemu potencjalnemu Prezydentowi nie podobają się tłuste koty.Może tak mu poradzić,aby powędzić ,boczków przypiec?...Ja to mam naprawdę wywalone na głosowanie...taaaaaki wybór.
![]() |
BTWSelena @olo 27 marca 2020 23:00 |
28 marca 2020 00:01 |
No cóż frau kanclerin dzielnie na początku dała przykład; podejrzana,wytestowana, jak rybcia zdrowa...to ci kanclerin,nawet atom jej nie ruszy,a co dopiero wirusik...Oj będą testy,testy,kasa,kasa
![]() |
BTWSelena @przemsa 27 marca 2020 23:55 |
28 marca 2020 00:03 |
No to żółwik! -jak mi się uda wrócić w czasie..głosujemy. Resztę wywalamy...
![]() |
Paris @BTWSelena 27 marca 2020 23:34 |
28 marca 2020 00:06 |
Nie tylko rzewne jaja...
... to KPINA z Polakow... ale widzialam takze takie "cuda", ze jednej soboty podpisywaly liste poparcia dla PAD'a osoby, a drugiej soboty TE SAME OSOBY podpisywaly liste poparcia dla tego "Angeli pieska" Holowni !!!
Ale generalnie - wielu ludzi odmawialo podpisu i omijalo tych "partyjnych aktywistow" szerokim lukiem... a np. na takiego "agitujacego" na siebie POpapranego konusa Szczerbe az zal bylo patrzec, bo jego ulotke wzielo w ciagu kilku godzin sterczenia pod HM - az 5 osob !!!
![]() |
Ogrodnik @bozenan |
28 marca 2020 00:14 |
Daj że spokój z tą obroną programu szkolnictwa i że na przeszkodzie od lat stoi nieusuwalny i mityczny broniarz. Nawet J.P.Morgan z Mateuszem nie dali mu rady!
Ja się tylko odniosłem do pryncypiów posiadania własności prywatnej.
Ty jesteś za tym, że w stanie wyższej konieczności prawo własności przestaje obowiązywać. Czyli bizancjum. No właśnie, ja tylko chciałem pokazać na przykladzie tej sytuacji ze szkołami, że ten sprzęt do komunikacji internetowej i ta cała komunikacja to nie jest nasza własność i nigdy nie była.
E. Ty to znowu sprowadzisz to na swój poziom emocjonalny. A ja już dalej nie będę brnął.
Pozdrawiam.
![]() |
olo @BTWSelena 28 marca 2020 00:01 |
28 marca 2020 00:24 |
zastanawialem sie pod ostatnim tekstem @peter15k, czy beda sprzedawac bilety, i tak rozumiem holownie, ze on bilet chce
![]() |
BTWSelena @Paris 28 marca 2020 00:06 |
28 marca 2020 01:12 |
Już mi i wstyd tak napisać,lecz cóż: pewnie były tak pączki?,może precelki,lub bigosik?
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 27 marca 2020 19:37 |
28 marca 2020 06:30 |
Ja nie korzystam z żadnej pomocy
![]() |
gabriel-maciejewski @Ogrodnik 27 marca 2020 22:42 |
28 marca 2020 06:33 |
Tak, wyszło rozporządzenie, że na komputerze, na którym pracuje nauczyciel, nie mogą pracować jego domownicy. To jest wyciąganie ręki po cudze.
![]() |
Grzeralts @jestnadzieja 27 marca 2020 20:43 |
28 marca 2020 08:15 |
Jeśli oglądałaś papieską modlitwę wczoraj o 18, to będziesz wiedzieć, że brak obchodów to jest znak o wielkiej sile, a wczorajsze nabożeństwo było po prostu porażające. Budujące przy tym.
Tego kryzysu nie uniesie na dłuższą metę ani globalizacja, ani koncerny, w tym Big Pharma. A Kościół jak najbardziej. I wyjdzie z tego mocniejszy. Jeszcze będą się działy rzeczy, o których nie śniło sie filozofom.
![]() |
bozenan @chlor 27 marca 2020 23:08 |
28 marca 2020 08:16 |
to tak wygląda niestety, u nas w szkole pierwszy tydzień to był...tak, pożar w pustym burdelu jest świetnym określeniem. Rodzice w szoku, my w szoku, dzieci w sumie jeszcze jako tako.
![]() |
bozenan @gabriel-maciejewski 28 marca 2020 06:33 |
28 marca 2020 08:26 |
czytałam nowe rozporządzenie MEN, ale nie zauważyłam takiego zapisu. Mogłam nie zauważyć, ale chodzi zapewne o RODO i z powodu tej ustawy RODO w każdym dokumencie pojawiają się jakieś takie kwiatki.
No jakie rozporządzenie ostatecznie może mi najpierw sprawdzić a potem zabronić oddawania komputera np. synowi? Przecież to absurd.
Można oczywiście debatować nad tym, czy używanie komputera prywatnego do celów służbowych jest naruszaniem własności. Ale równocześnie powinniśmy też podebatować o wykorzystywaniu komputera, telefonu, samochodu służbowego do celów prywatnych. To zdaje się ma miejsce na masową skalę, ale jakoś nikt nie porusza tego typu dylematów.
![]() |
bozenan @Grzeralts 28 marca 2020 08:15 |
28 marca 2020 08:26 |
no wreszcie coś optymistycznego:-)
![]() |
Paris @chlor 27 marca 2020 23:08 |
28 marca 2020 09:12 |
Voila...
... wczoraj pani na poczcie odmowila mi przyjecia do wysylki 2 listow do Francji... pozostaje TYLKO internet !!!
Matrix... czyli pozar w burdelu !!!
![]() |
Paris @BTWSelena 28 marca 2020 01:12 |
28 marca 2020 09:20 |
Nie...
... tylko goraca herbata - bo bylo dosc zimno - w plastikowym kubku !!!
I tu byl jeszcze lepszy wynik - bo tej herbatki od niego SZMACIARZA nie wziela ani jedna osoba. Ludzie darli lacha z niego, on widzial te pogarde... i te 2 niunie co mu towarzyszyly tez.
Naprawde, zalosny widok.
![]() |
jestnadzieja @Grzeralts 28 marca 2020 08:15 |
28 marca 2020 09:32 |
Zgadzam sie.
Tylko z tej perspektywy bede patrzec na wszystko co sie obecnie dzieje. Zreszta tak robilam, a potem cos mnie podkusilo, zeby poczytac SN. Niech sobie ludzie pisza co chca, kazdy probuje na swoj sposob wyjasnic sobie obecna sytuacje, jednak uderza czasami jak malej wiary jestesmy (czesto ludzie afiszujacy sie swoja wiara)
O tym zreszta bylo cale wczorajsze przemowienie Papieza. W tlumaczeniu na zywo troche im wczoraj ucieklo. Ale jest caly tekst.
https://www.gosc.pl/doc/6233401.Mocne-slowa-Franciszka-podczas-modlitwy-o-ustanie-pandemii
![]() |
qwerty @przemsa 28 marca 2020 00:22 |
28 marca 2020 10:15 |
to jest tylko kwestia stosowania prawa; bezumowne używanie licencji na oprogramowanie - żądanie zapłaty lub przejęcie mienia w zamian za zwolnienie z długu, etc - rozwiązań jest bez liku, a jest faktem, że wojna toczy się o własność i to własność wszystkiego od długopisu poczynając
![]() |
OdysSynLaertesa @Grzeralts 28 marca 2020 08:15 |
28 marca 2020 19:52 |
Największa siła wiary drzemie w pokorze... Ludzi żywej wiary ten czas tylko zmobilizuje. Jednocześnie skrywane zamysły serc wielu będą demonstracyjnie zawodzić o katastrofie i upadku. Bo pokora to gorsza hłosta dla chorej duszy jak woda święcona